kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

sobota, 27 sierpnia 2011

Bajaderka

Bajaderka to zapewne smak dzieciństwa wielu z Was, więc jedząc te ciasto sprawimy, że słodkie lata dzieciństwa  przypomną nam się w jednej chwili :) Przepis znalazłam na jednej ze stron internetowych, ale coś mi w tym przepisie brakowało i trochę go urozmaiciłam. A poza tym myślałam że bajaderkę robi się nie wiadomo ile czasu, a tak na prawdę zajęło mi to niedługą chwilę :)

Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki (ja dałam 600-650g)
  • 250 g margaryny
  • 200 g cukru pudru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Nadzienie:
  • 1 szkl. mleka 3,2% (ja dałam 2%)
  • 1 łyżka kakao
  • 100 g orzechów (u mnie włoskie)
  • 100 g rodzynek
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 1 zapach rumowy (dałam pomarańczowy)
  • 5 łyżek cukru lub płynnego miodu
  • 100 g masła

  • dżem z czarnych porzeczek lub marmolada
Polewa:
  • 2 tabliczki czekolady + 50 g masła lub gotowa polewa czekoladowa
Ciasto : Z podanych składników zagnieść na stolnicy ciasto. Podzielić na dwie części i każdą osobno piec w 180st. C  przez 15 - 20 min. Jeden placek drobno pokruszyć.

Pokruszone ciasto wymieszać z mlekiem, kakao, bakaliami, masłem i cukrem. Gotować na małym ogniu do chwili uzyskania jednolitej masy.

Placek posmarować dżemem lub marmoladą i na to wyłożyć gotową masę, odstawić na ok 1 godz w zimne miejsce.

Dwie tabliczki czekolady i 50g masła rozpuścić w kąpieli wodnej. Polewą polać ciasto, zostawić do chwili wystygnięcia czekolady.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz