kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

wtorek, 5 czerwca 2012

Gofry

Dzisiaj miałam ogromną ochotę na gofry, więc postanowiłam poszukać trochę innego przepisu, niż ten z którego zawsze korzystam. Przeszukałam internet i znalazłam :) Dużo osób je zachwalało więc też postanowiłam je wypróbować, chociaż jak dla mnie nic nie dorówna gofrom mojej mamci o ! ;) A przepis znalazłam u ajry na wielkiezarcie.pl, oczywiście jak zawsze trochę zrobiłam zamieszanie w przepisie, bo lubię dodać coś od siebie :)

Składniki (dla mnie wyszło 16 sztuk):
  • 4 jajka
  • 2,5 szkl mąki
  • 1,5 szkl mleka
  • 1/4 szkl oleju
  • 1/3 szkl cukru
  • 1 budyń śmietankowy lub waniliowy
  • kilka kropli aromatu waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy je na sztywną pianę.

Do żółtek dodajemy resztę składników : mąkę, mleko, olej, cukier, budyń, aromat i proszek do pieczenia. Połączyć mikserem wszystkie składniki do uzyskania jednolitej masy.

Ubite białka dodajemy do masy i dokładnie mieszamy je łyżką (!)

Tak przygotowaną masę wylewamy porcjami na rozgrzaną gofrownicę.

Upieczone jemy z bitą śmietaną, dżemem, owocami itp - w zależności od nas ;)

 

Smacznego ! ;)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz