kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

niedziela, 10 czerwca 2012

Kruche ciasteczka

Idealne do porannej niedzielnej kawki ! ;) Przepis jest od mojej babci, która piekła te ciastka kiedyś w kaflowym piecyku. Muszę powiedzieć że ich smak jest całkowicie inny niż z piekarnika ;) Ciasto idealne jako na te ciastka z maszynki, ja natomiast część zrobiłam zgodnie z ich przeznaczeniem (w maszynce), a część z cukrem ... PYCHA ! 

Składniki :
  • 1 kg mąki
  • 20 dag cukru
  • 15 dag margaryny
  • 15 dag smalcu
  • 15 dag śmietany (dałam troszeczkę więcej)
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego lub aromat waniliowy
Przygotowanie :

Mąkę przesiać przez sitko na stolnicę. Dodać margarynę, smalec, cukier, cukier waniliowy lub aromat.

Następnie dodajemy śmietanę, jajka i rozpuszczony w 1 łyżce przygotowanej wody proszek do pieczenia.

Zagniatamy ciasto tak, aby powstała jednolita masa i wkładamy do lodówki na 1 godzinę.

Po tym czasie wyciskamy ciastka przez maszynkę lub rozwałkowujemy ciasto i tak jak u mnie wycinamy foremką kształty.

Ciastka posmarować mlekiem i obsypać cukrem.

Ułożyć na papierze do pieczenia i piec w 180st.C ok. 10-15min



Smacznego ! ;)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz