kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

poniedziałek, 28 października 2013

Dyniowy chleb

Sezon na dynię wciąż trwa, więc i ja postanowiłam wpaść w ten wir. Na pierwszy ogień idzie chlebek właśnie z jej dodatkiem. Robiłam go pierwszy raz, jest dobry ale do grona najlepszych jednak nie trafi bo jakoś smak do końca mi nie podpasował :) Wyszukałam go u mirosixgotuje.blox.pl ;)


Zaczyn:
  • 1/2szkl mąki pszennej
  • 1/4 szkl wody
  • 1/2 łyżeczki suchych drożdzy (ja dałam świeże - mały kawałeczek, może tak połowę 1/4 kostki)
Ciasto właściwe:
  • 3 i 1/2 szkl mąki pszennej
  • 1 i 1/4 szkl wody
  • 1 szkl puree z dyni
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka suchych drożdży lub ok 20-30g świeżych
  • wcześniej przygotowany zaczyn

Przygotowanie:

Składniki na zaczyn dokładnie mieszamy (ja robiłam to w takim średnim słoiczku) i odstawiamy na 12-16 godz. w temperaturze pokojowej. Najlepiej zrobić go wieczorem, aby rano można było już się zabrać za przygotowanie chlebka ;)

Wszystkie składniki na ciasto właściwe wrzucamy do miski i dokładnie zagniatamy - ciasto ma być lśniące, gładkie i powinno ładnie odchodzić od ręki.

Formujemy kulę, obsypujemy delikatnie mąką i przykrywamy ściereczką. Odstawiamy do wyrośnięcia na 1-2 godz (ma podwoić swoją objętość).

Po tym czasie natłuszczamy 2 mniejsze podłużne blaszki lub 1 dłuższą  i wykładamy ciasto. Wyrównujemy wierzch i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na ok 1h , ciasto powinno nam się napuszyć na całą wysokość blaszki :)

Piekarnik nagrzewamy do 220st C i wkładamy chleby na 30min. (Zależy też od piekarnika, ja piekłam chyba 40-45min także sprawdzajcie)


* Jeśli zacznie nam się za bardzo przypiekać to warto nakryć go folią aluminiową :)



Smacznego ! ;)

1 komentarz: