kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Wafle z herbatnikami

Miałam długą przerwę na blogu, ale stwierdziłam że najwyższy czas tutaj powrócić. Rok 2013 już podsumowałam, swoje postanowienia w połowie wypełniłam. Jak to mam w zwyczaju, 1stycznia lubię wziąć kartkę i w ciepłym  łóżku przemyśleć co zamierzam osiągnąć w kolejnym roku. Myślę, że jeśli ma się wystarczająco dużo samozaparcia i chce się coś osiągnąć to taka lista postanowień ma sens i jest świetnym pomysłem :) Może wafelka? :)


Składniki:

  • paczka wafli
  • 4 żółtka
  • 1 szkl cukru pudru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 1 margaryna
  • duża paczka herbatników szkolnych (taka podwójna, ma chyba 300g, albo po prostu 7-8 małych paczek)
  •  różana marmolada

Przygtowanie:

Żółtka ucieramy mikserem z cukrem pudrem i cukrem waniliowym.

W małym garnuszku rozpuszczamy margarynę, następnie powoli wlewamy utarte z cukrami żółtka i energicznie cały czas mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Wyłączamy gaz i odstawiamy masę na jakieś 10 min, aby nam trochę zgęstniała.

Bierzemy jeden płat wafla i smarujemy go marmoladą, układamy obok siebie herbatniki i polewamy gęstniejącą masą, przykrywamy drugim waflem i powtarzamy czynność aż do skończenia się masy. 

Całość obciążamy np. deską do krojenia i słoikami lub czym tam chcecie. Odstawiamy najlepiej na całą noc, aby nam to wszystko ładnie się połączyło.



Smacznego ! :) 

2 komentarze: