kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

wtorek, 18 lutego 2014

Granola

Powiem tyle - JEST OBŁĘDNA w smaku ! Idealna do samego jogurtu bądź z owocami, mleka czy do pochrupania ot tak sobie :)  Wiadomo, że trzeba lubić takie rzeczy, ale dla miłośników płatków owsianych i zdrowego odżywienia powinna posmakować :) Wszystko robiłam "na oko", dlatego też nie podam konkretnych proporcji, sami musicie wyczuć jaka ilość miodu będzie Wam potrzebna. W tej wersji dodałam zapach pomarańczowy, wyobrażacie sobie jaki mam zapach przy każdym otwarciu puszki? :)
Przypominam też o jabłkowo - cynamonowej granoli, macie ją tutaj klik i zapraszam na fanpage :)

Składniki:

  • płatki owsiane górskie
  • płatki owsiane żytnie
  • otręby pszenne
  • otręby owsiane
  • siemię lniane (ziarka)
  • ziarka słonecznika
  • płatki kukurydziane
  • sezam
  • rodzynki
  • suszona żurawina
  • orzechy włoskie
  • ulubiony zapach - u mnie pomarańczowy
  • miód (ja użyłam miodu z mniszka lekarskiego, którego zrobiłam latem :))

Przygotowanie:

Miód wrzucamy do metalowego kubeczka i podgrzewamy.

Wszystkie składniki wrzucamy do miski, a następnie stopniowo wlewamy ogrzany miód i mieszamy. Najlepiej na początek dodać go mniej, żebyśmy nie przesadzili :) Ja miałam całą taką większą miskę mieszanki i wystarczyło mi 1/2 szkl miodu, na początku wydawało się że będzie go za mało, ale po rozmieszaniu było ok, ogólnie składniki powinny zrobić się mokre.

Dużą blachę wykładamy papierem do pieczenia i wykładamy granolę, pamiętając o tym aby warstwa nie była za gruba. Pieczemy do czasu zrumienienia się składników w 180st C. (mi zajęło to 30min).

Po tym czasie wyciągamy blaszkę i odstawiamy na przynajmniej 30 min, aby nam to ostygło, a następnie łamiemy granolę na mniejsze kawałki i teraz to już tylko pamiętamy o przechowywaniu w szczelnie zamkniętym pojemniku :)




Smacznego ! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz